,١,فرهنگ مهدوی چیست؟ عناصر اصلی آن چیست؟ از عناصر اصلی فرهنگ مهدوی عناصر حسینی(ص) است. عناصر حسینی با شهادت طلبی شروع می‏شود. ما باید روحیه شهادت طلبی را در کشور مدام زنده نگه داریم. شهادت طلبی یک لقلقه زبان نباشد، عملا این موضوع انجام شود. از عناصر حسینی، از صفات حسینی، کاروانی بودن مردم است، مردم عادت کنند کاروانی حرکت کنند، کاروانی زندگی کنند، کاروانی از مسیری حرکت کنند، مسیری را پیاده بروند، از تهران به مشهد پیاده می رفتند و یا به مکانهای دیگر می رفتند، کیف می کردند. اگر برای پیاده رفتن وقت ندارید کاروانی زندگی کنید. درکاروان،ـ موضوع این نیست که هر جمعی راه افتادند به سمت یک مسیری حرکت کنند اسمش کاروانی باشد ـ خودش یک سری عناصر دارد. در رأس آن عناصر، تبعیت از هادی است، هادی کیست؟ هادی در این زمانه کیست؟ اگر رهبر معظم انقلاب است دنبال این باشیم خواستهای ایشان چیست، قبل از اینکه ایشان امر کند بیاییم آن خواستها را انجام دهیم. 

,١,نمی دانم این آقایان چقدر با مقوله روح و خطرات سر راه ارتباط روحی آشنا هستند ولی اگر قوی ترین ریاضت کش هم باشند باز اسیر موانع بین راه می‏شوند، بین عالم مادی ـ که ما در عالم مادی ، در جسم مادی مقید شدیم ـ و عالم ارواح سه عالم هست: عالم دخان عالم برزخ و عالم ملائک، شما باید این سه عالم را به سلامت عبور کنید، اشیاء و اشخاص از جنس این سه عالم را به سلامت کنار بزنی بدون اینکه اذیتتان کنند تا بتوانی با یک روح ارتباط برقرار کنی و زمانی که شما بتوانی از این خطرات عبور کنی نیاز به اذن خاصه امام(ع) است تا بتوانی روح امام(ع) را درک کنی. آیا آقایان حواسشان هست که چه کار می کنند؟ شاید بگویند که ما در یک ماجرایی، در یک حال خوشی بودیم، در یک مجلس خوبی بودیم یک دفعه مطلبی به ذهنمان رسید و این نمی تواند بجز از امام زمان باشد. به چه دلیل؟ سئوال می‏کنم که شما به دلیل احساست داری این حرف را می زنی، به دلیل محبتت داری این حرف را می زنی، چه دلیل دیگری داری؟
,٢,بحارالانوار جلد,٥٢,صفحه,٩٢, بیایید مقوله انتفاع از خورشید پشت ابر امامت را دنبال کنید که این در احادیث مطرح شده، بابش باز شده، انتفاع، ارتباط نیست، انتفاع یعنی چه؟ یعنی جریان محبتها بر شما، شما در عالم مادی محبتها را لمس کنی، بدون اینکه امام زمان را دیده باشی بدون اینکه دنبال ارتباط روحی باشی، یک راه انتفاع دعا است مولا جان! اسرائیلیان خیلی اذیت کرده اند، محبت می کنید آنها را تنبیه کنید. اگر فردا، پس فردا دیدید که اسرائیلیان شدیدا تنبیه شدند بدانید که این کار، کار امام زمان است. این انتفاع از امام زمان است، بدون اینکه شما دنبال تصور شکل امام زمان باشید، بدون اینکه دنبال ارتباط روحی با امام زمان باشی. ارتباط روحی خوب است، میسر است ولی به شرط این که شما بتوانی خطرات سر راه را پس بزنی، در این کشور کسانی هستند که بتوانند خطرات سر راه را پس بزنند، بخصوص در قم در بین فقها، چنین بزرگوارانی هستند ولی آنها از این ادعاها نمی‏کنند، از این گروه ها راه نمی‏اندازند، مردم را دور خودشان به اسم ارتباط روحی جمع نمی‏کنند.