دنبال تبعیت از او باشید. تبعیت یعنی چه؟ قبل از اینکه تبعیت را معنی کنیم بدانید با اطاعت تفاوت دارد. فرق تبعیت و اطاعت چیست؟ در اطاعت فردی امری می کند و شما می روی آن امر را انجام می دهی، در تبعیت بدون اینکه فرد مقابل امری کند، بدون اینکه فرد جلو دار امری کند، شما دنبال این هستی که با عقلت، با فهمت، با درایتت، با کیاستت خواست جلودار را متوجه شوی، خواست جلو دار را روی هوا بزنی و در خودت، در زندگیت و در جامعه ات پیاده کنی، می‏گویی که اگر جلودار بخواهد بر زبان بیاورد و امر کند برای من اُفت دارد. آن موقع می‏شود اطاعت، من باید تبعیتی جلو بروم. من انسان هستم مُلَک نیستم. ملک با اطاعت جلو می رود اما انسان باید با تبعیت جلو برود. در اطاعت تعقل مطرح نیست، در تبعیت تعقل، تفکر، تدبر مطرح است.تبعیت برای اولوالالباب است، تبعیت برای عقلا است ولی اطاعت نیاز به تعقل ندارد، تقلید نیاز به تعقل ندارد، شما چکار دارید که ماجرا چیست، ببین جلودار چه کار می کند هر کاری که انجام داد انجام بده، این تبعیت نیست. فرق تبعیت و تقلید این است که درتقلید شما باید ببینید که جلودار چه کار کرد، آن کار را انجام دهید ولی در تبعیت شما باید ببینید که جلودار چه می‏خواهد. اگر شما در عاشورا بودید می‏گفتید من جلو نمی روم، سؤال می کردم برای چه؟ می گفتی من اهل تقلید هستم هروقت امام جلو رفتند من هم جلو می روم. آقا! برو جلو. نه نمی روم. به کسی دیگر می گویی، آقا! شما چرا جلو نمی روی؟ می گوید من اهل اطاعت هستم هر وقت امام امر فرمودند من جلو می روم. امام هیچ وقت امر نمی فرمایند که فلانی شما بیا برو جلو، روز عاشورا یاران خودشان می آمدند اجازه می گرفتند چون نگاه می کردند امام چه می‏خواهد، در شب عاشورا اگر اهل تقلید بودی کم می آوردی ـ البته اهل تقلید آنجا کم نمی آوردند ـ اهل اطاعت بودی کم می آوردی، چرا؟ چون امام(ع) می‏فرماید که همه شما بروید.