کلماتی تعلیم و تربیت شده به کلمات پانزده گانه که کلمات اصلی عالم هستند مبتلا شده. این دوره را گذرانده، هم می تواند تدریس کند، هم می تواند جاری کند و هم می تواند مبتلا کند- جاری کردن تا حد ابتلا به کلمات نه تا حد کلیم شدن. خب، اگر کسی تا این حد امام را قبول داشته باشد زمینه رفتاریش را، زمینه وجودیش را، برای بهره مند شدن از این محبت ها آماده می کند و اصرارش این است، که ای امام من، از آن کلماتی که نوشیده ای بر من جاری کن. از آن کلماتی که در اختیار شما است بر من جاری کن. من را کلماتی تربیت کن.

در این ارتباط بعضی از آیات را مطرح
کنیم که حاکی از این است که تربیتشان خیلی عظیم است، در سوره قصص آیه5 داریم وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ،توضیحاً عرض کنم که فرض کنید شما یک بچه ای را می‏بینید مثلا" شما ثروت زیادی دارید آدم خیری هستید، یک بچه هفت، هشت ساله را می‏بینید، می‏بینید خیلی خوش استعداد است ولی در یک محله فقیر و یا دریک ده فقیری دارد زندگی می‏کند، از پدر و مادرش اجازه می‏گیرید که این بچه را تحویل بگیرید و می گوئید می‏خواهم امکانات رشد برایش فراهم کنم، تربیتش کنم تا یک وزیر مملکت شود، رئیس جمهور مملکت شود، یک آدم درست و حسابی شود و وزنه ای باشد در این مملکت، اجازه می‏گیرید و این بچه را می‏برید، در بهترین مدارس و موقعیتها و دانشگاهها تربیتش می‏کنید و بعد از مدتی می فهمید که نه، اشتباه نکرده اید، واقعا" این بچه استعداد دارد. به استناد قرآن این بچه می‏شود مستضعف و اینکه کارآمد شود و فرد لایقی شود یعنی اینکه امام و وارث شود شما وقتی آیه وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ در سوره قصص را می خوانید یاد این مثال بیافتید. مربی عالم از جانب الله تعدادی از پا ک طینتان را رشد می‌دهد، تربیت می‌کند و از آنها امام و وارث می‌سازد. بله یاوران مهدی(عج) افرادی هستند که تحت الشعاع امامت و وراثت اهل‏بیت(ع) در زمان ظهور به آنها امامت و وراثت داده می‌شود، کمااینکه در گذشته به برخی از رسولان امامت یا وراثت داده شد. آیه دیگری داریم در سورة نور آیة 55 وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى لَهُمْ،خدا به آن دسته از مؤمنینی که عمل صالح انجام می‌دهند وعده داده است که در زمین خلیفه شوند و در زمان اینها و توسط اینها دین مرضیش را جاری کند.